Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Detalesnę informaciją apie naudojamus slapukus bei kaip atsisakyti savo sutikimo, galite rasti čia.

blog

Kelionės

Kelionė GR20 | Grande Randonnée ilguoju pėsčiųjų taku Europoje (I dalis)

Sveiki,

Kiek save pamenu - visada žavėjausi kalnais ir mėgau laiką leisti gamtoje. Per keletą pastarųjų metų ryžausi kelioms ilgesnėms kelionėms pėsčiomis. Šios dienos įrašu pradedu trijų dalių pasakojimą apie savo ir mano vyro Edmundo nuotykių pilną kelionę žygeivių taku GR20, kertančiu Korsikos salą.

„Geriausias pėsčiųjų takas pasaulyje“

Grande Randonnée (pranc. puikus, didelis žygis) išsireiškimu vadinamas visas ilgųjų pėsčiųjų takų tinklas Europoje, daugiausia Prancūzijoje, Belgijoje, Nyderlanduose ir Ispanijoje. GR20 yra laikomas sunkiausiu iš visų GR maršrutų. Vienas žinomiausių Didžiosios Britanijos laukinės gamtos rašytojų ir fotografų Paddy Dillon GR20 yra apibūdinęs kaip „vieną geriausių takų pasaulyje“.

GR20 | Grande Randonnée - išsireiškimu vadinamas visas ilgųjų pėsčiųjų takų tinklas Europoje

Visas GR20 takas driekiasi kalnų grandine maždaug 180 km ir yra įveikiamas vidutiniškai per 16 dienų, einant nuo vienos stovyklavietės iki kitos. Išbandymus mėgstantys ar daugiau fizinės ištvermės turintys žygeiviai per dieną gali įveikti du etapus, tačiau, kaip patyrėme patys, įveikti net vieną etapą yra be galo sunku.

Visame GR20 take yra išsibarsčiusios 16 pagrindinių ir keletas tarpinių stovyklaviečių. Norėdami jose pernakvoti ir pasinaudoti jų teikiamomis paslaugomis, keliautojai privalo sumokėti tam tikrą mokestį. Priklausomai nuo stovyklavietės, jose galima išsinuomoti lovą bendrame kambaryje arba palapinę nakvynei, taip pat už mažesnę kainą galima išsinuomoti vietą pasistatyti savo palapinei.  Teko pastebėti, jog retai kada keliautojams tenka statyti palapines laukinėje gamtoje, dažniausiai jie spėja pasiekti stovyklavietes, tačiau ir mums kelionės metu teko naktį praleisti ne stovyklavietėje… Bet apie tai vėliau.

Keliautojai skuba pasiekti stovyklavietes dar ir dėl to, jog jose po sunkios žygio dienos galima nusiprausti po dušu ar pasiskolinti viryklę maisto gamybai. Daugelyje stovyklaviečių taip pat yra ir parduotuvės, kuriose įmanoma įsigyti reikiamos įrangos bei pasipildyti maisto ir vandens atsargas. Prekės į parduotuves dažniausiai atgabenamos sraigtasparniais, dėl to jų kaina kalnuose yra žymiai didesnė nei žemyninėje Prancūzijoje. Keliaudami pastebėjome, kad į kai kurias parduotuvėles, esančias arčiau kaimelių, prekės atgabenamos asilais ir jose galima rasti įdomesnių produktų, kaip pavyzdžiui, arbūzų. Norintiems taupyti pinigus kelionės metu patariame kuprinėse neštis maksimalų maisto kiekį, o ne pirkti jį stovyklavietėse.

Pavojinga pramoga

GR20 takas yra ne tik sudėtingiausias Europoje, tačiau ir vienas pavojingiausių - beveik kasmet jame dingsta ar žūsta iki dešimties žmonių. Patys įsitikinome, jog šis takas tikrai pavojingas, jame netrūksta stačių atbrailų, aukštų tarpeklių ar slidžių uolų. Einant šiuo keliu negali visą laiką grožėtis vaizdais - reikia žiūrėti sau po kojomis. Maršrutu driekiasi minimalus takelis, bet visą laiką tenka eiti nelygiu gruntu, akmenimis arba žvyru, turi kabintis uolų pakraščiais, kartais net lipti į uolas keturiomis. Kadangi einama be alpinistinės įrangos, kartais tenka prisitraukinėti savo kūno svorį arba kabintis į grandines. Beveik visą kelionės laiką būni susitelkęs į tai, kad nepaslystum, neišsisuktum kojos ar nenugarmėtum į kokią prarają, nes yra pasitaikę ir tokių atvejų. Kelio pradžioje ir pabaigoje kabo skelbimai, kuriuose ieškomi dingę asmenys.

Galbūt Jums jau pasidarė įdomu, kas paskatino mus ryžtis žygiui šiuo ne kiekvienam įveikiamu ir pražūtingu taku? Savo aistrą kelionėms žygeivių takais atradome prieš kelerius metus, nuėję Camino de Santiago keliu Ispanijoje. Keliauti juo mums taip patiko, kad nusprendėme savo jėgas išbandyti sudėtingesniuose žygeivių takuose - šiek tiek pakeliavome po Lenkijos Tatrus, įlipome į ugnikalnį Tenerifėje ir galiausiai nusprendėme, kad esame pasiruošę leistis į GR20.

Išskyrėme tris pagrindinius kriterijus, pagal kuriuos išsirinkome GR20

1. Gamta. Prieš GR20 aš kartą jau esu buvusi Korsikoje ir mane sužavėjo salos grožis bei malonus Viduržemio jūros klimatas. Po žygio mudu su vyru planavome skirti laiko polsiui ir ulgiau pasigrožėti sala.
2. Iššūkis sau. Tai yra sunkiausias kelias Europoje ir galimybė sau įrodyti, kad gali užsibrėžti tikslą ir jį pasiekti.
3. Maršrutas. Pasidomėję visais GR keliais nusprendėme, kad GR20 mums tinkamiausias savo trukme - 16 dienų, ir kilometražu - 180 km.

Nors prieš kelionę daug skaitėme ir domėjomės GR20, blogiausia, kad prieš pradėdami žygį nežinojome, nei ką reiškia sunkiausias, nei lengviausias takas, nes niekada nebuvome panašioje kelionėje ir galvojome, kad jei Ispanijoje nuėjome 1000 km ir palipome į Pirėnus, tai beveik viską suprantame ir žinome, ką reiškia nueiti ir 30, ir 40 km per dieną ar eiti visą mėnesį. Prieš GR20 buvome turėję žygių patirčių, bet visiškai nesuvokėme, kad 40 km eiti keliu ir 5 km eiti kalnais yra nepalyginami dalykai. Kalnuose vienas kilometras gali užtrukti ir pusantros valandos.

Nors intenete gausu informacijos apie GR20 ir beveik visur jis pristatomas kaip sunkiausias žygeivių takas Europoje, vis tiek atsiranda savimi pasitikinčių keliautojų, kurie neįvertina jų laukiančių sunkumų ir stipriai pervertina savo jėgas. Nebegalint daugiau tęsti kelionės dėl fizinių ar psichologinių priežasčių, GR20 take yra vienintelis būdas sulaukti pagalbos - išskiviesti sraigtasparnį. Mūsų kelionės viduryje tiesiog prieš mūsų akis nuo kalno nukrito ir susižeidė moteris, kurią išgabeno atskridęs sraigtasparnis.

Jei vis dėlto nusprendėte, kad GR20 yra sekantis Jūsų tikslas, mudu su Edmundu patariame prieš kelionę pasivaikščioti žygeivių takais, bėgioti, daryti kardio pratimus bei pratimus su svoriais, kurie suteiks ištvermės ir padės nešti daug kilogramų sveriančią kuprinę. Šiai kelionei reikia ruoštis atsakingai ir daug. Tai nėra užlipimas į vieną kalną, tai kalnų grandinė: visa kelionė kyli - leidiesi, kyli - leidiesi. Ir taip šešiolika dienų. Tai nėra malonus pasivaikščiojimas miško takeliais.

Žinoma, po tokių pamokymų manysite, kad esame dideli sportininkai, tačiau mums iki tokių labai toil, ir pasiruošti prieš kelionę nespėjome, visai nesportavome, tiesiog pakilome nuo kompiuterių ir nusprendėme eiti sunkiausiu keliu…

Tolimesnius mūsų nuotykius ir istoriją kaip mums visgi sekėsi įveikti sunkiausią žygeivių taką GR20 rasite sekančiuose įranšuose! Čia taip pat pasidalinsine ir itin vertingais patarimais apie įrangą, drabužius, avalynę, maistą ir sugebėjimą išgyventi kalnuose.

Iki susirašymo!
Gretė.

Turite klausimų?
Nežinote, ką geriau pasirinkti? Reikia patarimo? Klauskite!

klausti

visa master-card paypal webmoney paysera